petervanpeetzen.punt.nl
Abonneren
Abonneer je nu voor nieuwe artikelen op deze website!
Laatste artikelen
 
 
Ook nu budgetten dunner zijn, denkt Peetzen bv actief met je mee. Als huisstijlexperts laten we je niet aanmodderen.
Dus, als je het nieuwe logo zelf wilt maken, zonder inhuur van een deskundig en ervaren bureau, volgen nu enige handige ‘avoid to disappoint yourself’ tips:  
 
1.
Doe inspiratie op via Google en zoek onder ‘afbeeldingen’. Typ daarvoor je eigen sector in en … het woord ‘logo’
 
2.
De kans is groot dat je nu veel bedrijfslogo’s ziet, ter inspiratie en om te imiteren
 

Lees meer...
 
 
We zitten in zwaar weer. Vertrouwen en geloofwaardigheid zijn dan twee essentiele cultuurvoorwaarden voor continuiteit en winst.

Ik ben ervan overtuigd dat deze twee begrippen een nieuwe invulling krijgen. Vanuit scherp zicht op de externe ontwikkelingen, de samenhang (eerst het doel, dan het middel) en vanuit een nuchtere authentieke benadering.
 
Voorkom dat u alleen het verleden vormgeeft. Raak niet achterop en bestel NU de versnelling. Via ons groeimodel. Voor grotere of kleinere ondernemingen. Vanuit eigenheid, passie en kracht. Adjust before you perish.
 
Lees meer...
 
As a company you're also a personality... a YOU! Including a face & emotions to connect with. Only then, prospects can Like YOU! Marketing a good product or fine service is no longer enough. It's all about corporate identity & authenticity. Like = Leads = Sales.
There's no Business Like YOU! Business
I already Like YOU! :)
 
I Like YOU! to be known & look great
I especially Like YOU! as a client
So customers will Like YOU! too
Lees meer:  http://peetzen.com/like-you/
 
 
Lees meer...
 
 
Wat mij drijft & motiveert is het groeien naar authenticiteit, persoonlijk en voor ondernemingen. Of: personal branding = corporate branding. Want ook MT’s en hun organisaties, maken deel uit van de unieke ‘Organisatie Personality’, omdat ze een cultuur, waarden en ‘n doel delen (als het goed is).
 
Geld, rendement, marge, opbrengst en winst volgen vanzelf, als je het hart van je onderneming vindt, formuleert, presenteert en … volgt. Dat is de nieuwe economische ‘law 2012 and beyond’.
 
Zo nu en dan -steeds meer gelukkig- kom ik online artikelen tegen, die het ook over dit onderwerp gaan. Graag maak ik een langere samenvatting van een recent artikel:
 
 
Uit reacties van klanten op HRM/P&O gebied maak ik echter op dat velen het lastig vinden om een schijnbaar individueel onderwerp als personal branding de plaats te geven die het toekomt. De reden is een vermeende tegenstrijdigheid tussen het individuele belang van de professional en het collectieve belang van de organisatie. Personal branding zou alleen maar goed zijn voor de eigen kleine ‘Ik-BV’ van de professional en van weinig waarde zijn voor de organisatie.
 
 
 
 
 
Lees meer...
 
ABC Masterclass: Authentic Business Communications. Teken in voor een Masterclass met Peter Leuhof. Om zakelijk krachtiger herkend te worden. Opdat relaties (nog) beter weten waarom ze voor jou of jullie kiezen. Op locatie rond Gouda of InCompany.
 
Voorkom een ‘disconnect’ tussen ambitie en optreden. Je komt anders ongeloofwaardig over. Breng de drive & doelen op 1 lijn. Laat relaties niet stuklopen op gebrek aan… aansluiting. Zo bouw je aan vertrouwen in je onderneming.
 
Ik verbind so to speak, kop & staart bij merkenbouw. En ik werk toe naar een creatieve link tussen start & finish. Als het gaat om profileren, positioneren of presenteren.
 
Samen verbinden we intentie met essentie. En ondernemingen met markten & relaties. Daarvoor vertaal ik jullie (of  jouw) ‘authentieke DNA’, naar uitingen om je onderneming krachtig te presenteren en profileren. Via een creatieve aanpak, opdat je ook opvalt en gezien wordt. Die kennis en kunde wil ik heel graag overbrengen via de ABC Masterclasses.
 
Kom, meld je aan en lees meer:  http://peetzen.com/abc-masterclasses-align-connect/
 
Lees meer...
 
 
Vanuit studie, onderzoek en onze jarenlange ervaring zijn 7 kenmerken geformuleerd als pijlers en richtingwijzers voor ‘n succesvolle Authentic Corporate Branding. Breng Business Performance naar een volgend niveau.
 
Versterk de Company toolkit & cultuur. Neem de pijlers mee in de ScoreCards. Zet ook een stap voorwaarts als merkpersonality, product brand of organisatiemerk.

Authentieke organisaties funderen hun merkpersoonlijkheid op deze 7 ‘PeetzenPijlers’:
 
Lees meer: http://peetzen.com/de-7-fundamenten-onder-authentieke-merken/
Lees meer...
 
Wat een idee
Wat een eenvoud
Wat een tekst (geen dus)
Wat een mimiek
Wat een cameravoering
Wat een emotie
Wat een slim sentiment
Wat een musicscore
Wat een boodschap
Wat een zeggingskracht
 
Wat een geweldige commercial
Ik ben even, heel even maar … een beetje jaloers op zoveel creatief en conceptueel vermogen ;)
 
 
Lees meer...
 
 
 
De 2 zonen van de kunstenaar Gobel, wiens beeld in stukken werd gezaagd voor een paar honderd euro aan koper, zeiden dat hun vader bij het overgaan hen ‘zijn ziel’ achterliet via zijn beeldhouwwerken (NOS Journaal 25/1).
 
Voor de kijkers was dat mooi en tegelijk een beetje raadselachtig, want zij zagen op TV vooral een leuk en grappig bronzen paard en geen ziel.
De vader gaf -en de zonen zien- blijkbaar véél meer. Die behoefte om goed herkend en erkend te worden in wie je bent en wat je denkt, ken ik. De inspanning om dat helder te ‘verbeelden’ ook.
 
Managers, eigenaren en directies huren mij in, om de herkennig van en erkenning voor hun organisaties te versterken of planmatig te stimuleren. Via Branding, Communicatie of Marketingprincipes en via conceptuele creativiteit. Dat scheelt ... 
 
Lees meer...
 
 
Waarom is terug van weggeweest. Lange tijd was de vraag naar het waarom een no-go-zone en verboden gebied. Als communicatiemens heb ik erg veel te maken met interviews. Om tekst te kunnen maken en de redenen te presenteren waarom directies of bestuurders de dingen doen zoals ze die (willen) doen. Al snel werd mij duidelijk dat de macht van open vragen stellen, erg groot is.
 
Ik kan ze -na lang oefenen- minutenlang achter elkaar blijven stellen. Geweldig nuttig voor zakelijk en zeker ook persoonlijk gebruik. Eigenlijk jammer dat ze daar geen studievak van maken op scholen. Verplicht af te sluiten met een voldoende, anders mag u niet samenwerken en praten met andere mensen.
 
Van binnen of buiten
Ook bij het maken van bijvoorbeeld persberichten dien je te blijven bij die andere open vragen als: wie, welke, wanneer en het overbekende WAT. Maar raak niet aan het WAAROM. Het zoeken naar het waarom start een spel van verdediging en aanval, zo zegt men. En het doet een beroep op motieven en de fundamenten van je (on)zekerheden en je bestaan. Tijdens interviews zie je het gezicht bij mensen ter plekke en in een oogwenk veranderen. De vraag naar het waarom slaat keihard naar binnen, linea recta naar de ziel.
 
Direct is daarmee het tempo uit het gesprek en verzin je als vragensteller heel snel hoe je weer de oppervlakkiger weg op kunt van al die andere, veiliger open vragen. Het HOE van de dingen die we doen, is dan vaak een grens waar we ons al heel bekeken voelen. Het invullen van HOE is nog dagelijks een boeiende exercitie voor onderscheidend vermogen. Maar het is niet langer voldoende om te inspireren.
 
 
Lees meer...
 
 
Het is zover: bureau Peetzen + blog + spreker Leuhof ... zijn nu op 1 adres verkrijgbaar: www.peetzen.com. Op dit blogadres stop ik met nieuwe teksten. 
 
Peetzen, een bekende naam sinds 1997 met nu 'n nieuwe samenvatting erbij: Klantkracht verbeteren.  Lees erover op het nieuwe webadres.
 
Dank voor jullie bezoek ... hier. Ik zie jullie daar op peetzen.com erg graag terug!
Peter Leuhof
 
 
 
Lees meer...
Domeinregistratie en hosting via mijndomein.nl